Streetwear

OD SPORTU PO STREETWEAR – HISTORIA MARKI CHAMPION

Z roku na rok popularność marki Champion diametralnie wzrasta, ludzie coraz więcej uwagi przykładają do jakości. Dlatego przygotujcie chipsy, zróbcie sobie cherbatkę i rozsiądźcie wygodnie. Zaczynamy podróż w przeszłość do początków marki Champion.

 

Twórcami marki champion byli bracia Feinbloom, gdyby nie zamiłowanie do sportu tych dwóch panów, pewnie nikt by dzisiaj o tej marce nie usłyszał. W 1919 roku założyli rodzinne przedsiębiorstwo zajmujące się szyciem odzieży oraz produkcją materiałów. Dzięki świetnej jakości i dbałości o nawet najmniejsze szczegóły – co było rzadkością w tamtych czasach, bracia nawiązują pierwszą współpracę z uniwersytecką drużyną – Michigan. Z ciekawostek warto dodać że właśnie z tego kultowego uniwersytetu pochodzą takie gwiazdy NBA jak Chris Webber czy Jamal Crowford. Ten kontrakt stał się ogniem zapalnym pochodni o nazwie popularność.

W latach 30-tych nazwa marki została zmieniona na Champion Knitting Mills Inc. i wraz ze wzrostem popularności poszerzała swoją ofertę skupiając się ciągle na odzieży użytkowej. Jako jedni z pierwszych na świecie wprowadzili specjalną odzież roboczą dedykowaną niskim temperaturom. Walory użytkowe, wytrzymałość i ciekawe patenty sprawiły że marką Champion zainteresowała się Akademia Wojska Armii Stanów Zjednoczonych. Idąc w ślady innych uczelni, wyposażyła swoich adeptów w odzież treningową od braci Feinbloom.

 

zrzut-ekranu-2015-07-31-o-10-49-31zrzut-ekranu-2015-07-31-o-11-12-38-795x1024zrzut-ekranu-2015-07-31-o-11-05-05
Warto również wspomnieć co nieco o logo, pierwszym logotypem marki był „biegacz który przekracza linie mety”, a rozpoznawalne i charakterystyczne „C”, które dzisiaj utożsamiane jest z marką, pojawiło się dopiero w latach 50-tych. Jako ciekawostkę dodamy że charakterystyczne „C” nie jest wcale skrótem od słowa Champion tylko symbolem wygody (w języku angielskim comfort).
Niewątpliwym sukcesem marki, o którym warto wspomnieć było również nabycie w latach 90-tych wyłącznych praw do produkcji strojów NBA dla wszystkich 27 zespołów. Była to złota era koszykówki, a w strojach z „C” na boku biegały takie gwiazdy jak Michael Jordan, Clyde Drexler, czy Magic Johnson.

 

zrzut-ekranu-2015-07-31-o-11-27-31-794x1024

 

A później ogień marki jakby lekko przygasł, a sportowe brzemię nie pozwalało jej się przebić do streetwearowego świata. Na szczęście dzięki kilku udanym kolaboracjom między innymi z takimi markami jak Vetements czy Supreme, młodzież na całym świecie przypomniała sobie o Championie. Co bardzo nas cieszy ponieważ nie ma nic lepszego od marki z historią i genialną jakością..

Reverse Weave – tak się nazywa technologia, nad którą marka pracowała wiele lat i to właśnie ona pozwoliła prześcignąć jej o lata świetlne inne brandy.
Sama idea swój początek miała już w latach 30-tych, kiedy to amerykańscy szkoleniowcy zapragnęli możliwości czyszczenia uniformów swoich podopiecznych tak by te nie uległy uszkodzeniu, co z kolei w przypadku pionowego splotu nie było do końca możliwe. Dlatego też podczas produkcji przeniesiono tkaniny w kierunku poprzecznym co uniemożliwiło ich skurcz.
Wszystkie bluzy wykonane w technologii Reverse Weave charakteryzują się dwoma panelami po bokach, a także w mankietach co pozwala uniknąć rozpraszania ciepła w trakcie i po treningu, zachowując swobodę ruchu.
I na tym właśnie polega magia marki Champion, genialna historia, proste wzory i wzorowa jakość od prawie 100 lat.

 

zrzut-ekranu-2015-08-04-o-10-09-41 20398524_331572750622041_5366414104225382400_n5b141fb123a2cd596485f4a73eea9a51-yeezy-season-seasonimageimage



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*